مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: دریافت سند مالکیت در سکونتگاه های غیررسمی گلستان توسط متقاضیان تنها تا پایان سال 1402 ممکن است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: آئین نامه اجرایی بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه 1402 برای اعطای سند به اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی می باشد، از سوی دولت ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این آیین نامه، متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

مهندس ملک با بیان اینکه این موضوع برای اولین بار در دولت مردمی سیزدهم اتفاق افتاده، گفت: از مزایای دریافت سند در سکونت گاه های غیر رسمی می توان به امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات نوسازی مسکن اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان کار و امکان افزایش سرمایه گذاری در محله از دیگر مزایای دریافت سند در سکونت گاه های غیر رسمی است.

وی همچنین گفت: متقاضیان برای دریافت سند مالکیت در سکونتگاه های غیررسمی گلستان تا پایان سال 1402 مهلت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: گفتنی است ساکنان متصرف زمین‌های دولتی در سکونتگاههای غیر رسمی پس از ثبت نام در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir باید با به همراه داشتن مدارک ملکی و هویتی و قبض آب و برق به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مربوطه مراجعه کنند.